středa 30. prosince 2015

Mainstream

Čau ahoj,
v tomhle článku bych se ráda vyjádřila k dnešní době, upozorňuji, že je mi 14 (bacha!), takže když mluvím o "dnešní době", mluvím o lidech mého věku, kteří i předpokládám a doufám jsou skupinou, které by četla tenhle blog.(to doufám samozřejmě není myšleno špatně na lidi staršího věku, ale pro ně by byl tenhle článek naprosto k ničemu vzhledem k tomu, že by se jich ani trochu netýkal).
Určitě jste si všimli, že v dnešní době si jsme hodně (podle mě až příliš) podobní. Čím dál častěji se mi stává, že když se někde s někým seznámím, skoro vždy to jde podle stejného scénáře. Většinou (a já to vážně z duše nenávidím) to skončí tak, že dotyčný či dotyčná začne mluvit o youtuberech, skončí to tedy snahou (píši snahou, jelikož vážně nevedu konverzace o něčem takovém) pomlouvání lidí, které znají z deseti minutových videích na internetu. V moment, kdy přijde řeč na tohle, se zvedám a odcházím.
Ještě smutnější je, že tohle byl jen jeden z příkladů, které se vynořily v mojí hlavě. Dalším skvělým příkladem je třeba oblékání. Přiznávám, že logicky tomuhle podléhám jakbysmet. Domnívám se ale, že ne tak drastickým způsobem jako většina mého okolí. Pamatuji se na dobu, kdy vaky se nosily jen na tělocvik a to ještě se značnou nelibostí a studem. Nelíbí se mi to, ale nemám nic proti lidem, co je nosí, je to čistě jejich věc. Nicméně znám pár lidí, o kterých vím, že se jim to nelíbilo, ale když zjistili, že to nosí polovina lidí ze školy, ihned si běželi do nejbližšího obchodu pro ten jejich.
Také pokud jdete ven a rozhlédnete se kolem sebe, většina lidí, kteří vás obklopují mají v ruce mobil a to i když jsou s přáteli. Proto jsem neskutečně vděčná svým kamarádům, že takoví nejsme a když jdeme ven, povídáme si a na mobil se koukneme jen v případě, že vybíráme kino, kam zajdeme.
Prostě mi jen přijde strašně smutné, že z lidí vymizela ta zajímavost. V dnešní době máme všichni názor na všechno, ale jen v případě, že nepokládáte doplňující otázky. Tam bychom totiž tvrdě narazili. Pokud se už rozhodneme něco podniknout, rozhodně to není pro ten zážitek, ale kvůli fotce kterou budou moct později přidat na snapchat nebo na instagram. Všichni si fotíme jenom půl obličeje, protože tak se to dneska prostě dělá. Všichni používámě stejná slova jako "libový" nebo "kámo". Skoro nikdo není doopravdy zajímavý, nikdo není opravdu "někdo". Nejsme zajímavý. Jsme mainstream. (Doufám, že jste si všimli, že jsem celou dobu mluvila jako "my" a ne jako "vy". O to jsem se totiž dost snažila.)

2 komentáře:

  1. Je to totálně super ! Ano asi ve dvou bodech jsem se našel, ale teď jak jsem si to přečetl došlo mi že je to fakt mainstream a rozhodne mas pravdu že už skoro nikdo není zajímavý a proto cením každého člověka jako jsi ty, člověka co umí vystoupit z davu! Fakt se mi to líbí určitě pokračuj v psaní, protože to s tvými názory dotáhneš vysoko ☺

    Jirka

    OdpovědětVymazat
  2. Je to totálně super ! Ano asi ve dvou bodech jsem se našel, ale teď jak jsem si to přečetl došlo mi že je to fakt mainstream a rozhodne mas pravdu že už skoro nikdo není zajímavý a proto cením každého člověka jako jsi ty, člověka co umí vystoupit z davu! Fakt se mi to líbí určitě pokračuj v psaní, protože to s tvými názory dotáhneš vysoko ☺

    Jirka

    OdpovědětVymazat