středa 14. září 2016

Závist

 Insecure people put others down to raise themselves up

 -Habeeb Akande



Po více než roce a půl jsem se rozhodla o pokus znovu rozjet tento blog. Důvody jsem naprosto shodné jako v článku "Úvod", akorát doufám, že tentokrát mi to vydrží déle, jelikož si myslím, že je to velmi dobrá cesta učení se organizace a povinnostem. Každopádně bych se ráda rovnou dala na to, o čem budu psát dnes.
Závist tu vždy byla, je a s největší pravděpodobností i bude. Nezáleží totiž na tom, jak vypadáte, kolik máte peněz, či jaké máte vzdělaní, vždy tu bude někdo lepší než vy, ale i někdo horší. Tím pádem vám ten horší bude závidět a vy zase budete závidět tomu lepšímu. Ale i tak je někdo ještě lepší, než ten člověk, kterému závidíte, ale také někdo ještě horší než ten, který závidí vám.
Když se poslední dobou rozhlédnu kolem sebe, všude vidím, jak si lidé vzájemně závidí a to navíc i kamarádi mezi kamarády. Zdá se mi, že nikdo si nic vzájemně nepřeje, že každý jen čeká, až jejich přítel spadne a oni se mu budou moct škodolibě smát. Lidé se spolu baví jen proto, aby měli hodně lajků na Instagramu a pěkné komentáře pod profilovou fotkou na Facebooku. Tohle je vážně smutné, ale jelikož já to takhle nastavené nemám, mohu se smát nad tím dnešním postavením lidí k přátelství a popularitě.
Každý se vzájemně porovnává, doufá, že na tom bude lépe než ostatní, ale pokud se srovnáváte, závidíte kamarádům, doufáte, že se jim dařit nebude, tak na tom rozhodně dobře nejste. Lidi, můžete se chovat sebevědomě, jak chcete, dělat ramena, ale hluboko uvnitř jste nesebevědomí, smutní a hloupí lidé, kteří na Facebooku sice mají přátel tisíce, ale v reálném životě s nimi tráví čas koukáním do mobilů či pomlouváním a kritizováním druhých, či dokonce jiných přátel, kteří je zrovna nemohou slyšet.
Já to tak třeba už nemám, dřív to tak ale bývalo. I proto píši tento článek, mám tak pohled na věc z obou stran. Sice už si denně nepíši se stovkou lidí, zato ale trávím čas velmi kvalitně s lidmi, na které se mohu spolehnout, věřit jim a mám si s nimi víc co říct, než to, že naše třetí kamarádka nějak přibrala, či to, že tamti dva se už zase rozešli. Lidí, kteří jsou teď kolem mě je výrazně méně, ale v přátelství by rozhodně mělo platit to, že kvalita je důležitější než kvantita.
Zkuste se tedy zamyslet nad tím, jak to máte vy, jelikož v životě není čas na to, abyste ho trávili pomlouváním druhých, jen protože oni se mají lépe než vy. Vzhledem k tomu, že jsou na tom lépe jim to stejně neublíží. A když přestanete závidět, pomlouvat a vyškrtáte si falešný lidi ze seznamu přátel ( ne jen na Facebooku),  život se bude žít o hodně lépe. Nakonec ani nebudete mít potřebu něco takového dělat, jelikož na tom budete lépe než většina, která stále pomlouvá, soudí a závidí. Tak hodně štěstí.

Žádné komentáře:

Okomentovat